Besked...

Fy vilken jobbig dag jag hade igår.
Polisen ringde mig i Tisdags och ville prata med mig, hon hade fått ett besked av åklagaren. Kunde inte sova, och grubblade över vad det kunde vara för beslut, magkänslan sa att det inte var bra.
Så igår (Onsdag) var jag till Polisen. Jättenervös med en stor klump i magen.
Polisen är helt underbar och har verkligen gjort allt hon kunnat i allt detta.
MEN! Åklagaren kan inte se att bevisen ska räcka till att åtala exet för misshandel.
Ett bakslag för mig, benen sparkades undan rejält.
De kan heller inte åtala han för grov kvinnofridskränkning för han har gjort för lite kränkande saker.
Att han kränkt mig med alla de fula ord som en kvinna kan kallas för är inte olagligt, att han tryckt ner mig så till den milda grad att jag velat ta livet av mig är heller inte kränkning!
FAN för rättssystemet säger jag bara, de skyddar brottslingar.
Trodde allt blivit bättre vad gäller kvinnomisshandel mm men icke.
Det ska vara ställt utom allt rimligt tvivel att han är skyldig sen att jag har läkarjournaler mm som visar på blåmärken mm det räcker inte för om han sen i sina förhör sagt att han knuffat mig ja då kan jag ha fått mina svullnader och blåmärken av knuffarna och då kan man inte bevisa att de kommer av slagen!
Helt sjuk så den fab ska gå fri från det.
Fy vad besviken jag blev.
Det enda de ska förhöra han om och försöka åtala han för är ofredande för han har spottat på mig.
Hoppas bara det blir något av det.
Måste få fram vittnen till det bara.

Men i övrigt så mår jag mycket bra.
Har fått ett sånt självförtroende så det finns inte.
Har t o m börjat dejta och det var nog det bästa jag gjort mitt i allt för får så mycket komplimanger.
Har ju alltid trott att jag är ful mm, gått med huvet nerböjt på stan, ej vågat se på folk knappt vågat heja på folk men nu, nu är jag en helt annan människa.
Öppen glad och med ett jäkla självförtroende.
Livet är underbart.
Har helt kommit över exet på grund av alla dessa underbara kommentarer.
Var det bästa jag gjort :)

Kram på er alla, ni är underbara

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Är så himla glad för din skull, att du känner dig glad och stark. :)

All lycka till dig.

Kram

2010-10-22 @ 12:45:16
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Det är härligt att du mår så bra nu! Förstår att du är kär..... :)

Hur är livet annars? Huset? Barnen?



Kram

2010-11-14 @ 19:17:34
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Ulrika

God Jul!!

Stora kramar

2010-12-23 @ 13:38:49
URL: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0