Hejsan

Ja, var ett bra tag sen jag hörde av mig.
Har inte riktigt haft orken att skriva.
Känner mig trött och orkeslös hela tiden.
Vill ingenting just nu, vet inte om det har med en vår depression att göra eller hela min livssituation.

Har väl hänt en hel del sen sist.
Maken har kommit hem efter att ha bott över en månad hos sin mamma.
Han har gått till AA och där erkänt att han är alkoholist.
Men trots detta känner jag mig ledsen och allt känns kört.

Nu vill han sälja huset för att ekonomin ska bli bättre.
Men jag vill inte!
Vill inte lämna mitt älskade hus där barnen har eget rum och jag har ett stort kök som jag älskar.

Maken vill in i en lägenhet, bara han, ingen av oss andra vill det.
Allt bara för att han inte orkar med huset.
Han lovar och svär att vi ska köpa ett mindre hus med mindre jobb för jag vill inte ge upp min frihet med trädgård, det som är mitt andningshål, där jag får vara ifred och plantera mina blommor och odla och skörda mina grönsaker.
Jag är inte lägenhetsmänniska, trivs inte instängd mellan 4 väggar.
Mäklaren har varit här och tagit kort och besiktningen är gjord, jag klarade inte av att vara här under tiden, bröt ihop totalt.
VILL INTE!
Vi har ett underbart stort hus med bästa läge precis vid skolan, perfekt för barnen som ofta kommer hem och äter då det serveras oätlig mat i skolan, perfekt då de har en hel del håltimmar och kommer hem då istället för att driva runt någon annanstans, perfekt för att barnen har egna rum och kan ta hem kompisar, perfekt då vi kan ordna släkt sammankomster här då vi bor så stort och centralt (även om det inte sker ofta) perfekt då dottern kommer hem och hälsar på med pojkvän, då har vi sovplats för de.
Ja med andra ord, perfekt hus för oss.
Varför skynda sig sälja nu? varför inte vänta ett par år då har säkert 2 av barnen flyttat hemifrån och då passar det bättre med mindre hus.
Ja, mår som sagt inte alls bra just nu.

Min mamma då?
Herregud, jag blir så trött.
Visst jag har gått upp i vikt men jag behöver inte höra det från dig, mamma, jämt.
Jag har inte gått upp i vikt för att jag mår dåligt! Jag är ingen som tröstäter, tvärtom kan vara utan mat i flera dagar då jag mår dåligt, får inte ner en bit alls då.
Jag har gått upp i vikt för jag inte rör på mig, sen jag startade firman har jag prioriterat den istället, det är viktigare att få snurr på den.
Mamma, du vet att jag har problem med min vikt! Så varför tjatar du om den?
När du säger att om du bara går ner lite i vikt blir det bättre, men när du vet om att när jag sätter igång att banta så går det åt andra hållet, du vet att jag börjar svälta mig själv och då blir du orolig och tjatar på mig om det.
Låt mig vara som jag är just nu!
ORKAR INTE!
Du tjatar om hur jag klär mig, du säger att jag är för gammal för att ha urringat, man ska inte gå och visa tuttarna hur de hänger!
JAG BEHÖVER INTE DETTA FRÅN DIG NU!!!!!
Man ska inte svära, men FAAAAANNNNN, det skiter jag i det känns skönt att få göra det.
Å ena sidan säger du, mamma, att man ska acceptera sig själv som man ser ut och är men å andra sidan säger du att jag måste banta! FAN SKÄRP DIG!

Ja detta är mitt liv just nu.  Mår som sagt inte alls bra. Inte ens solens varma strålar får mig på bättre humör. Vill inte mer, ibland känns det som att jag bara vill bort från detta liv, varför fattar inte vissa.
Varför ska jag ha så svårt att bestämma mig för att lämna detta äktenskap?
Varför gör jag inte det? Jag har inte svaret, jag vet inte.

Nej nu bölar jag bara måste sluta skriva, orkar inte.


Kommentarer
Postat av: T

Hej vännen!



Inte behöver du be om ursäkt! Man bloggar när man har tid, lust, ork eller bara när man känner för det!



Fasen att det aldrig får lunga ner sig för dig! Jag förstår hur jobbigt du måste ha det. :(

Jag hoppas du får bo kvar i huset! Annars kan jag komma och banka vett i honom! ;)



stor super kram på dig!



stor kram på dig!

2010-05-31 @ 10:34:38
URL: http://[email protected]
Postat av: marie

Våga!!!

Styrka kramar i massor från mej

2010-06-15 @ 11:01:30
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0