NU HAR DET HÄNT SAKER.

Ja, nu har jag tröttnat.
Den 18/3 så sade jag till maken att nu tycker jag du ska packa och gå.
Och han gjorde det.
Sade att jag tycker du ska vara härifrån ett tag så får vi se om det blir en förändring och om jag ens vill ha han tillbaka.
Den sista droppen som fick min redan översvämmade bägare att verkligen svämma över på allvar var just det hur han behandlade min dotter och att han inte står upp för det att det är han som hämtar pengar från sin mor och inte jag som skickar han dit för att göra det.
Vetskapen om att hans syskon anklagar mig för det blev för mycket.
Även att han inte hållt sina löften till mig efter rättegången mot mig.
Så nu har han på Torsdag varit hemifrån i 2 veckor. Han sover hos sin mamma som dock bor på samma gata som vi men det får vara så. Lugnt och skönt är det hemma nu.
Samma dag maken stack dit så ringde svärmor och undrade vad vi höll på med och jag berättade än en gång allt som jag ledsnat ur på och tog även upp hans löften till mig om att han skulle söka hjälp och sluta dricka innan rättegången. Vilket han ju inte har hållit. Men det tyckte svärmor var historia och jag skulle glömma det.
Aldrig att jag glömmer det sade jag. Jag var redo att ta på mig 2 år i fängelse för hans skull, jag räddade han från att bli åtalad och därmed förlora sitt jobb, det minsta jag kan kräva av honom är att stå för sina löften då jag gjort som jag sagt.
Men svärmor är av den gamla sorten som tycker man ska göra allt för sin man och han ska inte göra något!

Nu får jag se om det blir en förändring hos maken i och med att jag skickat ut han.
Vill han börja vara en man och pappa och göra det som är upp till han att ta hand om, och om han gör det utan att jag ska hålla på att påminna honom om allt.
Och det största av allt, om det blir en förändring, vill jag då ha han tillbaka eller är det försent?
Den som lever får se.


Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Blir glad när jag läser detta! Bra gjort! Skönt att du får lite andrum, att du tänker på dig själv och barnen, skönt att du har blivit stark och orkar ta tag i detta som du inte borde fått utstå överhuvudtaget. För du är värd så mycket bättre!!



Tänker på dig och finns här!!

Massa kramar!!

2010-03-29 @ 11:53:54
URL: http://lejonkvinnan.blogg.s
Postat av: Ulrika

Hej där starka människa!

Vad glad jag blir att läsa detta. Du har gjort helt rätt, det tror jag du känner. Bra för alla, speciellt för dig och barnen, även för maken som kanske vaknar till. eller så gör han det inte. Men du och barnen kommer må bättre hur som helst och det är det viktiga.

Tänker på dig goa vän.

Kramar i mängder.

2010-03-30 @ 21:10:14
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: marie

Blev så glad idag när jag kikade in till dej!

(förlåt att jag inte kikat in på ett tag)

Starka människa!! Underbara kvinna/mamma!! Du är värd det bästa. Du kommer klara detta, du kommer gå ur det hela, fri och glad. En kämpig tid, men fortsätt kämpa. Fall inte dit igen.



Tänker på dej! Skickar en massa kraft, mod och kramar!!!

Hoppas din helg blir lugn och fin.

2010-04-01 @ 09:53:11
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0