Min man

Jag tycker fortfarande om dig, torts allt du gjort.
Du är snäll och ställer upp och hjälper till när jag ber om det.
MEN. Det sårar mig att du inte ser vad du gör mot din familj då du väljer att dricka flera dagar på raken. Det sårar mig att du väljer det framför barnen.
Att du inte ser vad du gör visar bara hur stora problem du har.
Nej, ett ultimatum från min och barnens sida är nära, ett ultimatum där du får välja hur du vill ha det, vi orkar inte se detta mer.
Jag har inte talat om för barnen hur de ska tycka och tänka, de är stora nog att kunna se och förstå att ditt sätt att dricka ej är bra.
Att du behöver mer efter att det du har är slut, att du trots att du sagt att du inte kan dricka sprit för det gör dig till ett monster trots det väljer att dricka det för ölen är slut.
Att du väljer att lämna barnen och mig i smyg utan ett ord till någon om vart du ska eller när du kommer hem, att du väljer att lämna oss en Fredag för att komma hem en Söndag då bakfyllan släppt och ingen vet vad du pysslar med. Det är ingen bra Far, ingen bra förebild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0