Uppdatering.

Fy vad dålig jag varit på att uppdatera, vet att det är några som undrar hur allt går och hur min födelsedagsresa gått, hur allt gick hemma då jag var borta.

Ja, dagen den 11/2 kom då jag fyllde år och skulle på min SPA resa.
Trodde och hoppades att resan skulle bli lyckad.
Mötte upp min vän på cityterminalen i Stockholm vid 11 tiden och vi skulle tillbringa några timmar på stan innan vi skulle till terminalen och vänta på att få komma ombord.
Vännen som jag åkte med är väldigt speciell och visste att hon var mycket för att klaga och jämföra priser, gnälla och klaga på hur folk ser ut mm mm.
Men hade pratat med henne innan vi åkte att nu ska vi ha kul och strunta i priser mm och ja hon var på samma linje och jag hoppades att hon skulle kunna släppa loss så som bara vi tjejer kan göra när vi åker någonstans utan karlar.
Men ack så fel jag hade.
Vi skulle äta lunch i Stockholm och senare på båten skulle vi äta en finare middag för att fira att jag fyllde år.
Vi hittade en restaurang, fullt med folk men så är det ju i Stockholm lunch tid.
Vi tog en varsin Pizza och jag firade med att ta en Cider hon en Cola.
Genast började hon klaga på priserna, 79kr för en Pizza och inte ens drycken ingår.
- hade jag vetat att min lilla cola skulle kosta 25kr så hade jag tagit min egen ur ryggsäcken, sade hon.
Hon klagade på hur folk såg ut, hur personalen inte skötte sitt jobb mm mm.
Mitt glada humör försvann rätt snabbt för nu skulle hon fortsätta på samma linje hela resan.
Ville vända hem redan där.
Nåväl tiden gick fort och vi åkte till terminalen, kom ombord på båten och hon fick vila lite då hon ju hade rest nästan hela natten.
Jag fixade i ordning mig under tiden, böt kläder och gjorde mig redo för lite fest.
Hon vaknade, tog på sig sina kängor och vi var redo.
Brydde sig inte om att byta till finkläder eller göra sig i ordning utan kängor, jeans och dubbla fleecejackor dög utmärkt tyckte hon.
Vi hittade en restaurang som hon tyckte lät bra då vi läste menyn, inte var det mycket som dög åt henne och priserna var ju sky höga!
Vi slog oss ner och beställde dryck, jag tog ett glas vin, visst vinet var inte gott och kostade 70kr för 1,5 dl, hon klagade på det och var otrevlig mot personalen, hon tänkte minsann inte betala för odrickbart vin.
Maten kom, vi tog oxfilé med potatisgratäng, min oxfilé ville jag ha medium stekt hon genomstekt.
Jag fick min som var som den skulle men hon fick också samma som jag och visst man ska klaga då och be de steka på det lite mer men man kan ju påtala det lite trevligare.
Hela måltiden igenom klagade hon på allt och det blev ingen trevlig födelsedagsmiddag.
För att göra hela födelsedagen kort så det roligaste jag hade på den dagen var när jag fick dansa lite med en 74 årig tant som det var mera fart på än min jämnåriga vän.

Så fortsatte hela resan med klagande på än det ena än det andra.
I Tallin skulle vi ut och handla bröd och pålägg i affären som vi skulle sen äta på kvällen i hotellrummet för menyn på restaurangen var inget att ha tyckte hon.
Så efter att ha varit i poolen en stund satt vi på rummet och åt våra torra mackor.
Väl på natten vaknade hon och började prassla med godispapper och dricka en massa läsk för hon var hungrig, vi hade ju inte ätit middag!! Nej, hon ville ju inte det vilket jag också påtalade henne.

Alltid när jag är borta så är jag noga med att göra mig i ordning innan jag går och äter frukost, är lika noga hemma med hur jag ser ut.
Så även denna gång. Vi hade bestämt en tid vi skulle äta frukost och jag satte min klocka på ringning en timme före så jag skulle hinna duscha och göra mig i ordning.
Då började hon sucka och pusta och demonstrativt täcka över ögonen då jag försökte sminka mig i lite lite ljus som jag släppte in genom gardinen. Var så tyst jag kunde och tände inte mer än lampan i toaletten.
Hon tyckte jag var tramsig och dum som höll på så varje morgon, själv klev hon upp tog på sig mys kläder satte upp håret i en tofs och gick ut.
Ingen som helst förståelse för mig att jag inte gör som hon.
Hon försökte att få mig att sluta med allt tramsande som hon kallade det.
Sen var hon sur resten av resan.
Att behandlingarna i salongen var fullbokade kunde inte jag göra något åt, hon fick en ansiktsbehandling på en timme men inte ens det var bra, jag fick en massage på 30min och var nöjd med det.
Hon ville absolut ha en massage. Det räckte med att gå över gatan och där fanns massage på en timme för under 300kr och jag sade åt henne att boka det för visste ju att det var vad hon ville ha men nej se det gick inte det såg så sjabbigt ut. Men det gjorde det inte, såg ut som vilken salong som helst.
Visst vi kunde ha förbokat behandlingar innan vi åkte och hon hade kunnat göra det, jag ville inte det för jag ville se på plats hur det såg ut och känna efter vad jag ville ha.
Jag grämde mig inte för att det var fullbokat, man kunde ju bada och basta.

Nej henne vill jag inte ha mer att göra mer. Kan vara utan en sån vän. Jag vill ha folk omkring mig som får mig att må bra.

Har massor mer att berätta men det skulle bli en lång bok av allt.
Hemma hade allt gått bra, visst maken hade druckit då jag var borta men barnen hade fått lagad mat varje dag och hemmet var städat så det var skönt.

Nu i helgen tog jag igen min födelsedag med råge.
Bjöd min bästa vän och hennes man på mat och sen gick vi ut och lyssnade på Snowstorm, mådde inte bra på hela dagen efter men det gjorde inget då jag som alltid har hur kul som helst och trivs så bra med min kompis.
Det är en som får mig att må bra och vi trivs jättebra ihop, vi är så lika hon och jag, tänker lika med.

Ja, det var min resa i det stora hela, bortkastade pengar med andra ord.
Dock var en sak bra med resan.
Jag tog på mig baddräkt och badade! Vilket jag inte gjort på långt över 10år!!
Visst satt på rummet i min baddräkt och mådde jättedåligt, satt och grät innan jag tog mod till mig och gick ner, jobbigt var det och jag var noga med att smita ner i vattnet då ingen såg.
Men sen gick det bättre.

Så har övervunnit det med nu så nu ska jag bara bli starkare och starkare. Jag är bra och jag kommer klara mig hur livet än går!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej kära vän!

Klart jag undrat hur det gått för dig, tänker på dig ofta.

Hua, det var ingen muntergök det där. Nej, sånna människor ska man hålla sig ifrån.

Verkligen bra jobbat, att du gick ner och badade. Du är stark!

Härligt och höra att du hade det så roligt med din kompis! Blir så glad att höra det.

Stora varma kramar till dig.

2010-02-28 @ 12:11:33
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej vännen!

Skönt att få läsa lite igen. Mindre roligt att läsa om din resa däremot. Vilken trist vän du har som inte kan bjuda till ens när du fyller år! Skönt att du tog igen det i helgen :)



Strongt gjort att du badade!! Du har blivit starkare! Och väldigt skönt att höra att det hade gått bra hemma när du var borta!



Massa kramar!

2010-02-28 @ 16:45:09
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Modesty

Usch vilken trökigt typ! Jag hade nog fått fnatt om jag var du.

Men super att du badade! ;)



Kram vännen!

2010-03-08 @ 19:14:05
URL: http://modestymom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0