Höst

Ja, nu är det verkligen höst, det regnar och blir mörkt tidigt.
Ska man orka med hela denna långa mörka tiden nu? Visserligen mysigt att kunna tända levande ljus igen men inget går upp emot den riktiga varan.
Det är nu man skulle ha en stuga i Spanien eller någon annanstans där det är varmt.

Måste säga att allt har gått mycket bra hemma.
Inga bråk eller annat utan bara lugnt och fridfullt. Hoppas det håller i sig.
Kanske har det bidragit att jag börjat träna och drar med mig maken på det.
Han vill ju hålla igång och gör han det så kan man ju inte förstöra det med att dricka.

Huset har vi än så
länge kvar. Månaden ut har mäklaren på sig att sälja sen förnyar vi inte kontraktet utan kommer nog försöka sälja utan mäklare och då kan man ju sätta ett lägre pris då mäklaren inte ska ha sin procent av köpesumman.
Just nu har jag förlikat mig med tanken på att sälja huset.
Barnen vill kunna göra något roligt på sommaren och med huset kvar har vi inte råd.
Jag vill kunna ha pengar att kunna satsa i firman och göra reklam, för syns man inte så finns man inte.
Men får vi huset sålt köper vi ett annat, vi får dock pengar över varje månad om vi gör så så det blir inte +-0.

Vad gäller inlägget om vännen som jag skrev senast så vet jag inte riktigt vad jag känner.
Vart väldigt väldigt sårad över att inte få veta något om hur hon tyckte utan fick läsa det i bloggen.
Visserligen har hon skrivit efteråt att det inte gäller endast en person men då jag är den enda hon inte haft kontakt med så känner jag mig mycket sårad och orättvist behandlad.
Är ledsen över det för det känns som att jag förlorat en vän, en vän jag trodde jag hade kvar i ur och skur i med och motvind, men nu vet jag inte.
Som sagt så hade jag kontakt med hennes dotter då vi planerade en överraskningsresa åt henne på hennes 40-års dag och hon blev väl stött över att vi hade så mycket kontakt och tyckte att vi pratade om henne.
Visst jag frågade en del om vad som pågick då jag inte fick några svar av min vän.

Så har svårt att koppla bort alla tankar om detta nu. Känner mig som sagt väldigt sårad.
Men men, som vanligt så kommer allt ordna sig till det bästa, ska inte gräva ner mig för mycket i detta utan det är mest när jag sitter ensam som tankarna flyger iväg.



Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej där kära vän!

Skönt att det är lungt hemma och att det känns okej att sälja huset. Hoppas allt blir till det bästa för dig och familjen.

Trist med vännen, hoppas det ordnar sig.

Varma kramar

2010-08-19 @ 16:00:26
URL: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0