ALLT KÄNNS SÅ BRA JUST NU.

Ja på det privata planet alltså :)
Är hur skönt som helst att vara själv med barnen, det är lugnt och skönt och jag slipper reta mig på att maken ligger på soffan medans jag får göra allt.
Visserligen får jag ju göra ALLT nu, förr så eldade maken och hjälpte till med att duka men det var i stort sett allt.
Men det som då retade mig var ju att jag tyckte då vi bägge var hemma att vi skulle dela på uppgifterna. Nu när jag är själv vet jag att jag är ensam om allt.

Maken har undrat flera gånger om han får komma hem, bland annat senaste gången nu i Tisdags då han äntligen varit på ett enskilt samtal hos familjerådgivningen.
Men jag sade att än får han inte komma hem.
Jag måste känna efter vad det är jag vill och verkligen låta det gå ett bra tag för att se om han förändras.
Förr har han ju efter sådana här vändor skärpt sig och varit hyfsat bra under ett par veckor men sen har det varit för ansträngande och han har blivit sig själv igen så denna gång får det ta lång lång tid innan eller om jag tar han tillbaka.

Det enda som tar ner mitt humör just nu är att firman går så dåligt. Vet inte vad det beror på, om det är för att vintern håller sitt grepp kvar än och folk vill inte handla så mycket kläder till barnen än, eller om det är så att folk inte har pengar.
Känner paniken stiga då jag ju inte jobbar extra mer utöver firman och får därmed inga inkomster.
Men men allt ordnar sig nog till det bästa i slutändan.
Men behöver ett jobb som jag kan var på under dagtid men det finns inga jobb här.
Sen har jag ju varit lite ledsen för barn nr 2 hade tänkt komma hem över Påsklovet med sin pojkvän och jag blev så glad och ville inte tala om att pappa bor hos sin mamma men då hon fick veta det så åkte hon till pojkvännen istället. Känns trist för jag pratade med henne och hon stöttar mig i detta som hänt och tycker heller inte att jag ska ta han tillbaka för fort.
Talade om för henne att de ska komma hit i alla fall men så blev det inte. Hon har dock inte sagt rent ut att det har med allt hemma att göra men jag känner att det är så.

Nåja, nu ska jag önska er en GLAD PÅSK.

Kommentarer
Postat av: marie

Mina gardiner hittade jag i garderoben (hihihi)......

ingen aning var jag köpt dem, tror det var på COOP eller nåt för ett par år sedan i nån fyndlåda.

kram

2010-04-01 @ 09:59:27
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej vännen!

Tråkigt att firman går dåligt just nu! Hoppas det vänder! Skönt att det känns bra på det privata planet, men tråkigt att tvåan inte kom hem. Men bara allt får sjunka in så löser det sig säkert, för du vet, mamma är alltid mamma ;)

Hoppas att din påsk är fin!

Många kramar!!



2010-04-03 @ 11:29:21
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hej kära vän!

Hoppas du har det bra och att Påsken var fin för dig.

Hoppas det vänder för din firma snart.

Varm kram

2010-04-08 @ 18:24:10
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Diana

Ojoj söta du! Du har det inte lätt förstår jag. Jätte jobbig situation, och så på detta så går firman inget bra heller. Hoppas verkligen att det vänder för dig. Du är värd så mycket mer än en massa bekymmer.

Du måste tänka på dig själv och barnen i första hand.

Kram Di <3 <3

2010-04-08 @ 22:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0