FORTSÄTTER VÄL LITE TILL :)

Nu var det ett tag sen jag skrev, haft fullt upp och sen måste humöret vara "rätt" för att kunna skriva allt tråkigt om mitt liv.
Måste säga att det har varit riktigt skönt att få skriva av sig, har mått bättre, även om jag haft vänner som jag kunnat tala med så har man ju inte kunnat sitta och berätta allt och att få allt svart på vitt har varit mycket lättande för mig.
Visst medans jag skrev det jobbiga inlägget förra gången mådde jag sämre ett tag men sen så vart det bättre.

Jo, var slutade jag förra gången??
Just ja, vid barnen.

Ja ibland undrar jag om jag skaffade så många barn för att veta att jag har någon som tycker om mig som jag är.
Under tiden barnen var små och det var fullt upp med blöjbyten, matlagning mm så hann jag inte med att tänka på allt om hur mitt liv varit.
Vi flyttade till huset -95 jag var gravid med barn nr 4.
Tror det var ungefär då alla problem med maken började.
Vi hade stora planer och drömmar om att göra huset fint.
Visst en del har vi gjort men med så många barn har man inte råd med att göra allt.

Nåväl. Drömmarna mina brast i allafall i samband med husköpet.
Maken ville helst av allt bara sitta och dricka öl.
Jag högg ved, klippte gräsmattan, tog hand om alla barnen, grävde dike till häcken, höggravid.
Veden kapade maken till lagom stora bitar med motorsågen som jag sen fick klyva, detta gjorde jag under flera år, gravid eller ammandes, bara att ta med barnen ut och minsta satt jag ute och ammade sen ner i vagnen med den och fortsätta hugga ved. Ingen automatisk vedklyv här inte, nej, en klyvyxa på 10kg ska de va.
Stark blev jag :)
Ja, nu ska jag kanske inte säga att maken inte gjorde något, nåt finns det ju han gjorde men allt han skulle göra hemma med renoveringen innebar att han måste ha öl. Visserligen inte starköl men det räcker bra med att bli berusad på Folköl.

Nu till något jobbigt som inte många vet om...

Droppen kom en helg då maken var iväg med jobbet på konferens om med sådana innebär det ju en hel del drickande.
Ska väl även tala om att det alltid har varit han som varit iväg och festat och fått komma hemifrån det var ju självklart att jag skulle ta hand om allt hemma jämt.
Jag åkte med alla barnen på Lördagen till en tävling, mitt i smällkalla vintern. Kommer hem sent runt 22.00 till ett iskallt hem, bara att sätta igång att elda, orkar inte elda länge utan går och lägger mig efter midnatt.
Nästa morgon (söndag) skulle ett av barnen på hockey träning som började runt 08.00.
Bara snällt att kliva upp tidigt, börja elda och skjutsa iväg honom samt sen hämta han med.
Maken kommer hem på eftermiddan, berusad såklart.
Jag helt slutkörd.
Han lägger sig i soffan och forstätter dricka öl och ska se på Hockey. Jag trodde ju att han skulle komma hem och hjälpa till, eller ta över för jag behövde vila.
Stänger av TV:n och kräver att han ska ta över.
BIG MISSTAKE!
Grälet är igång och jag får stryk.
Efter det ville jag inte leva längre.
Orkar inte skriva om allt som hände då, är inte redo för det än.
Men ska säga att de tinte var första gången jag fick mig några smällar, hade fått det en gång tidigare.
Även då i samband med alkohol från makens sida.

I samband med detta blev jag utbränd.

Sen dess har jag tampats med allt, min barndom mm för då kom allt över mig och det blev helt enkelt för mycket.
Jag förstår inte varför jag inte gick redan vid första smällen. Men det är lätt att vara efterklok.

Nåväl. det var lite jobbiga saker, orkar inte mer nu, bäst att sluta.

Kram till er mina vänner

Kommentarer
Postat av: attis

Hej vännen. Fy så jobbigt för dej. Att få stryk ska man aldrig acceptera. Jag vet att det är lätt att säga. Jag levde med en slkis i 10 år. Pappa till mina tre äldsta barn. Han jobbade alltid på veckorna, slogs aldrig. Men alla helger och ledigheter var han alltid full. Till slut tog jag mej i kragen och tog mej ur detta helvete. Lätt är det inte. Ha en bra dga.

Bamsekramar.

2009-11-26 @ 09:41:11
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Postat av: attis

Ja men absolut. De var så skönt när jag kom ur detta äktenskap. Det var 85. 87 träffade jag Benny och på den vägen är det ännu.

Kramen

2009-11-26 @ 10:03:00
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Postat av: annsan_s

Hej du! Då ska jag länka till dig i min meny...Kram



Gratis trafik till din sida om du ansluter dig idag.1000 fria besökare, 2000 fria bannervisningar och 2000 fria textvisningar.



Klicka på länken!

http://www.bannerutbyte.se?r=58081



2009-11-26 @ 16:43:33
URL: http://annlouises.webblogg.se/
Postat av: Majsan47

Nu har jag läst lite av dina inlägg, ska fortsätta sen. Så himla jobbigt du haft det.

Kram kram

2009-11-26 @ 20:19:48
URL: http://www.metrobloggen.se/majsan47
Postat av: messan

Usch, det låter hemskt...stryk är något en människa aldrig ska få och inte heller behöva ta emot. Lever du med honom idag?

Kramar till dig!

2009-11-27 @ 10:24:22
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: mamma zoffe

stor stor kram..

2009-11-28 @ 08:53:10
Postat av: Ulrika

Kära fina vän, detta var väldigt hemskt och jobbigt att läsa.

Att du haft det så fruktansvärt. Hur är han mot dig nu?

Om han är lika dan önskar jag du kunde ta dig ur det och träffa någon som är värd dig.

men herre gud, jag vet nog lite hur det är. Jag har ju mamma som du vet och det är så obeskrivligt svårt alltihopa. Man vill vara stark och tuff och ställa ultimatum men när det gäller människor och känslor då är det svårt.

Skickar all kraft och kärlek till dig, kära vän.

kramar i massor.

2009-11-28 @ 13:02:09
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Jag har varit inne och läst flera gånger, men vet inte riktigt vad jag ska säga. Vi har ju "pratas vid" via mail och jag vet ju hur du har det till en del.

Önskar bara att vi bodde nära så jag hade kunna finnas där för dig!



Kramar om!!

2009-11-29 @ 19:24:17
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0