Här är jag igen :)

Ja, nu var det länge sen igen. Har jobbat och jobbat och inte riktigt haft något att skriva förrän nu.
Vad har hänt sen sist??
Jo, detta...
Har ju skrivit en del om maken som gärna vill dricka mycket.
Han har aldrig förut vad jag vet om inte smugit med drickandet förrän helgen som var.
Då var det dags för honom att göra det misstaget med.
Är just nu rätt förbannad.
I Lördags var han med dottern på träning trodde jag, visst dottern tränade men maken hade tid att åka till bolaget och kom hem med vin till mig och han ser till att köpa en smirnoff ice med som han vet att jag tycker om till sig själv köpte han 4 starköl på 50cl/st (vad jag såg)
Jag blev inte glad.
På något sjukt sätt tror han att vi ska ha trevligt medans vi dricker ihop??
Hur nu det ska hjälpa oss när det är hans drickande som lett oss till allt detta??
Fattar inte hur han tänker???
Nåja, han drack sina öl och jag reagerade först på att han drack så sakta, vilket aldrig har hänt förut.
Förr har han hällt i sig rätt snabbt för att då kommer berusningen fort.
Nu satt han och smuttade och drack dessa 4 öl på några timmar och konstigt nog tyckte jag så blev han riktigt full!!
Men under tiden sprang han mycket nere i källaren och kollade hur det gick med eldningen och vek tvätt vilket tog lång tid varje gång.
Hans t-shirts var så fint vikta vilket de aldrig brukar vara.
Ja, dum är jag ju inte utan fattade att han måste ha gömt något med alkohol i källaren för han blev såå full.
Konfronterade honom nästa dag och inte kunde han erkänna.
Nej utan det kom en massa fula kränkande ord mot mig istället.
Men det är ju så det fungerar, han går i försvarsställning och försöker såra mig när han vet att han gjort fel.
Efter det har vi inte pratat med varandra.
Han har allvarliga problem sade min beteendevetare jag var till igår.
Frågade även henne hur jag ska göra, jag kan ju inte vara hans morsa och försöka styra och ställa hur mycket han dricker han måste ta ansvar för det själv.
Trist för barnen att se sin far hålla på såhär, jag är rädd om mina barn och vill inte att de ska ha den uppväxten.
Men jag fick rådet att låta honom hålla på och sluta vakta honom, han får ta ansvar för sitt drickande själv.
Jag ska se till att vara den starka och vuxna för barnen, den barnen kan ty sig till, den som tar ansvaret.
Vilket jag ju alltid varit.
Men nu får maken ta ansvar för sitt drickande själv. Sen får vi se hur det utvecklar sig.
Visst, jag blir arg och förbannad varje gång han köper hem alkohol och har förr påtalat detta men från och med nu ska jag istället skriva ner mina känslor och anteckna hur mycket han dricker men inte få igång ett gräl som inte leder till något då han inte ser att han har allvarliga problem.
Konstigt att han inte fattar att han har problem med tanke på det jobb han har så vet han alla tecken på när man har ett missbruksproblem.

Nu fyller jag snart jämnt och har bokat en SPA resa till mig och en väninna, åker när jag fyller och är borta hela helgen.
Är jätteorolig för hur det kommer gå hemma, är beredd att maken kommer vara ute och supa och spela poker. Vilket även barnen tydligen känner på sig att han kommer göra.
Tog upp min oror med terapeuten och fick goda råd.
Jag ska se till att det finns mat hemma ifall pappan inte fixar det åt barnen, jag ska tala med de om detta och jag ska ringa och höra hur de har det.
Sen om inte han fixar att ta ansvar för barnen så är det hans ansvar det kan inte jag göra något åt mer.
Men jag ska vara den föräldern som visar att jag bryr mig trots att jag är borta.

Det min terapeut tyckte var konstigt är att makens chef håller han om ryggen, han vet om vad som hänt med misshandeln på färjan då jag har pratat med honom.
Han borde veta att maken har problem med alkohol men gör inget för han blev ju inte dömd för misshandeln, hade han blivit det hade det skett något men nu ska det blundas.
Faaaaan vad livet är jobbigt.
Orolig inför varje helg som kommer är jag.
Nåja, denna helg kan han inte dricka för han har jouren.
Förr gav han det som ursäkt för att dricka desto mer helgen före han visste att han ska ha jour.
-Men nästa helg kan jag ju inte dricka då har jag ju jour kunde han säga.
Nej, jag börjar tröttna på allvar nu.
Känns som enda utvägen är att sparka ut han, orkar inte se det drickandet mer.
Barnen tar skada men som tur är så är ingen av barnen sådana att de vill dricka, tvärt om, de har sett så mycket och vet vart det kan leda.
Men så tråkigt för mellansonen har sagt efter äldsta sonens studentfest att på hans student ska det inte serveras alkohol.
Faaan studenten är ju en stor händelse och alla ungdomar firar då för det är deras dag.
Men inte min son, han är orolig att pappan ska supa för mycket igen och göra bort sig och vara pinsam.
Vet inte om jag nämnt om den studentfesten??
Vi hade kommit överrens att ingen av oss skulle dricka men vi skulle bjuda gästerna.
Maken hade lovat att vara nykter.
MEN! När väl välkomstdrinken serverades kunde han inte låta bli.
Han drack och han drack och han blev fullare än någonsin.
Det slutade med att han blev så pinsamt full att han gjorde sprintlopp i vardagsrummet för att visa hur snabb han är, han gjorde armhävningar framför TV:N då ungdomarna tittade på något och det var inte en armhävning han gjorde, nej han gjorde armhävningar hela tiden sen låtsades han falla i golvet med och i sista stund innan han skulle slå i golvet tog han emot sig med armarna, detta tyckte han var häftigt och han älskade uppmärksamheten han fick första gången han gjorde det.
Men han slutade aldrig och allt blev bara pinsamt.

Nej den mannen har allvarliga problem.



Kommentarer
Postat av: marie

Vännen!

Jag tycker du verkar mer stark och beslutsam nu...kanske känner du dej starkare, lite mer säker på vad du vill...?!Följ ditt hjärta. Jag hoppas du orkar ta dej ur detta.

Dyu har rätt, mannens drickande är hans problem, inte ditt. MEN det är du och barnen som blir lidande. Förstår din oro inför helgen du ska vara borta, men försök slappna av. Du behöver verkligen komma iväg och ta hand om dej själv och njuta av livet. Finns ingen i närheten som kan rycka in till barnen om det skulle behövas?

Många styrkekramar från mej! Du är värdefull, du är viktig, kom ihåg det!! KRAM

2010-01-22 @ 10:50:51
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej min vän!

Marie här ovan har säger allt så bra, och jag håller med henne. Du verkar starkare och mer beslutsam nu, hoppas det stämmer.



Men jag är lite rädd att du inte kommer att kunna koppla av när du är borta, och just koppla av är något du verkligen behöver. Kanske barnen kan vara någon natt hos kompisar? Ja du vet bäst, men jag vill så gärna att du ska få lugn och framförallt roligt!!



För jävligt rent ut sagt det med studenten!! Stackars barn!



Ta hand om dig nu vännen, och jag säger som vanligt, behöver du skriva av dig...du vet var jag finns!



Massa kramar!

2010-01-22 @ 17:26:49
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: messan

Det låter som en jobbig situation för dig. Jag förstår att du oroar dig för att åka bort och lämna barnen hemma med maken. Har du någon annan som barnen kan få bo hos? Så du kan koppla av.

Styrkekramar

2010-01-23 @ 11:24:37
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Hej kära vän!

Jag skriver som de här ovan, du låter stark och beslutsam. Jag skickar ännu mer styrka till dig och hoppas du orkar lämna honom.

Jag känner igen det där med att köpa hem till den andra. Så har mamma gjort till pappa, köpt hem sprit för att de ska dricka och ha det trevligt, bara för att hon själv ska få ett legitimt skäl att dricka. Men han blir också bara arg och ledsen och vägrar. fast det är mina föräldrar och jag älskar de så himla mycket så önskar jag att pappa var stark nog att skilja sig. för båda deras skull. Han skulle få det bättre och mamma skulle verkligen få en tankeställare. Tom kanske det skulle få mamma att vakna.

Men det är ju som du skriver, det är hans ansvar och det är så bra om du kan tänka så.

Ett mycket bra inlägg, fina goa vän.

Stora varma kramar.

2010-01-26 @ 21:48:27
URL: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0