Mitt liv

Ja, mitt liv har varit kantat av jobbigheter och svårigheter sedan barndomen.
Massor av saker som hänt som nu kommit ikapp mig som jag dagligen kämpar med.
Mina egna barn börjar bli stora och då kommer väl allt om ens egen barndom upp till ytan.
Sen har det hänt en hel del tråkigheter i mitt liv de senaste 15 åren som även sätter sina djupa spår i mig.
Senaste riktigt tråkiga sak hände för ett år sedan. Men vad som hände skriver jag inte här, vågar inte ifall något av mina barn skulle hitta denna blogg.
Men det finns några som vet vad som hänt och vet vad jag syftar på.
Stor kram till er som varit ett stöd för mig och som orkar lyssna på mig.
Uppskattar verkligen att ha sådana vänner.

Ja drar inte bakgrunden till allt just nu men det kanske kommer senare.
Förstätter där jag slutade i min gamla blogg.

Barn nr 2 en tjej. Skadade axeln igen för 3 veckor sedan, har varit mycket turer hit och dit med läkare och akutbesök men ingen hjälp får man. Fick tipset om en ortoped dom är privat men som har avtal med landstinget, ringde dit och fick en tid den 18/11, fort gick det och nu har vi varit på det besöket.
Måste säga att det var en helt underbar läkare, tacka vet jag privatpraktiserande läkare.
Tog inte lång tid för honom att undersöka barn nr 2 och konstatera att hon behöve opereras om hon ska kunna bli bra och med 90% säkerhet kunna fortsätta med sin idrott.
Behöver inte ens vänta på att ta en röntgen! Vi/hon sparar massor av tid på detta, tid hon kan lägga ner på rehabiliteringen för operationen sker redan den 11/12!!

Jobbigt var det att ha henne hemma.
Mycket jobbigt psykiskt för mig. Jag gör allt för mina barn, om jag kunde skulle jag ta ner månen för de.
Men resurserna är små och hur mycket man än vill ge de allt så går det ibland inte.
Skriver om detta senare, orkar inte just nu, är trött och sliten, grät i stort sett hela dagen igår..
Ena dagen är man lycklig då saker går ens egen väg, för att nästa dag falla pladask i marken och vara nere och bara gråta över allt. Ja vem har sagt att det är lätt att vara tonårsförälder?? Ingen tror jag.
Fast mina barn är jag så stolt över men ibland märks det att de trots att de är "vuxna" i sina egna ögon så är de bara barn än men att säga det till en som tror sig vara så vuxen och klok som en 18-åring, det går ju inte och ibland är det svårt att inte ta åt sig av det barnen säger. Man blir ibland ledsen och trots att man inte ska visa det utan försöka vara stark i vissa lägen så går det inte.

Har haft en hel del otur med saker som gått sönder med här hemma, värmesystemet krånglar och än är det inte ordning på det.
Spisen gick sönder och en begagnad har inhandlats igår men tro inte att det bara var att koppla in den, nej då är det något elfel som gör att bara 2 plattor fungera, dock är spisen hel men elfelet ligger någonstans i källaren, det är något fas som fattas, vad nu det är för nåt ;)


Hoppas ni orkar följa min blogg, blir mer skrivet här än i gamla men denna kommer som sagt vara min slask blogg där jag skriver tråkiga och roliga saker. Men allt handlar om mitt liv.



Kommentarer
Postat av: attis

Hej vännen. Jag har oxå haft mycket tråkigheter i mitt liv. Det är ofta som jag bara gråter och gråter. Vet ibland inte vad jag ska ta mej till. Många gånger har jag lust att bara sticka min kos. Barnen är vuxna och klarar sej. Det är väl barnbarnen som stoppar mej från det just nu. Funderar oxå på att fixa en blogg till men lösenordskyddad. Då behöver jag inte vara rädd att barne läser den. Mår inte alls bra just nu men försöker hålla skenet uppe. vet inte vad jag skulle ta mej till utan er bloggvänner. Det är så mycket man vill berätta men inte kan till hänsyn av barnen.

Ha det bäst.

Kramar om.

2009-11-20 @ 12:26:45
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Kära vän, blir så ledsen att du har det så jobbigt och har haft det.

Jag känner ju inte till vad som hänt dig men jag känner oerhört mycket med dig iaf.

Världens största kram.

2009-11-20 @ 15:19:21
URL: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0