Ja, var ska jag börja??

Vet inte riktigt....
Får väl skriva om det som dyker upp i huvudet just för tillfället.
Ja, maken kom hem efter att han fått ultimatumet av barnen.
Han sade lite i förbifarten att han väljer familjen men jag kände på mig att han inte tagit beslutet att leva nykter.
Pratade med han om min oro när vi var själva i bilen och mycket riktigt han sade att han väljer familjen men han kommer inte leva nyktert.
Han kommer alltid välja familjen och barnen, sade han de kan han inte välja bort.
Men jag tror inte riktigt att han förstår, han är för sjuk för det.
Han förstår inte att om han väljer att dricka igen så är det ju barnen som väljer bort honom.

Nåja, han har hållit sig nykter dessa veckor men lugnt har det inte varit.
Jag vill prata om allt detta, måste kunna prata med honom om min oro för den dagen han tänker dricka igen, för den dagen kommer eftersom han ej bestämt sig.

Han har haft semester och jobbat svart några dagar.
Nu när det är sista semester helgen innan jobbet börjar igen har han varit hemsk.
Det började redan i början av veckan var nog den 11/7 eller 12/7 som han fick ett riktigt raserianfall på andra dottern.
Han låg på spikmattan och hade nog somnat, telefonen ringde och maken vaknade och skrek -SVARA DÅ!
Ingen svarade varpå han skrek en gång till. Jag var uppe på övervåningen och hörde allt men såg inte var det var påväg. Dottern som var närmast tog telefonen men svarade inte då hon inte tycker om att prata i telefon utan hon gick med den till sin pappa så han kunde svara.
Men se det skulle hon inte ha gjort, han gormade - SVARA DÅ INNAN DE LÄGGER PÅ LUREN! Men hon gjorde inte det. utan gav honom den varpå han tar telefonen och är fly förbannad och dottern springer gråtandes för hon ser vad som är på gång.  Han kastar iväg telefonen med en jävla fart efter dottern var bara ren tur att den inte träffade henne.
Hon blev livrädd grät sig till sömns uppe på sitt rum.
Så hemtelefonen är i tusen bitar och dottern har ännu mindre respekt för sin far.

Ja han är för sjuk för att se.

I Torsdags skulle han åka go cart med barnen och pengar var inget vi hade gott om men fanns till det. Men maken försvann och kom tillbaka efter några minuter ut till mig och sade att - Jag har tagit ett lån på 10 000kr.
Utan min vetskap, utan att tala med mig löser han ännu en gång pengaproblemen med nya lån och dessa pengar tänker han slänga bort på sånt man ej behöver, läsk mm
Så nu har vi över 200 000kr i extra lån utöver huslånet.
Och han tror på något sätt att hn räddat ekonomin med att ta nya lån!
Ja jisses säger jag.

Ja och nu i Fredags. Då kom nästa grej.
Han har lovat att han ska tala om var han ska när han sticker hemifrån men inte nu.
Han åkte iväg och jag fick senare på eftermiddan veta var han varit.
Som jag tidigare berättat så har jag flyttat bort pengar tillfälligt från kontona då han får sina perioder att han sticker hemifrån en Fredag för att supa hela helgen och få sova och äta hos mamma och komma hem på Söndagen när bakfyllan släppt. Jag accepterar inte att han tar de få matpengar vi har när vi inte har råd med det.
Det tycker maken inte jag har rätt att göra det är hans pengar.
Så han har varit till banken och ska fixa ett eget konto dit hans lön går så jag inte kan ha kontroll över det.
Så då ska jag inte kunna handla mat, kunna tanka bilen när barn ska skjutsas till tandregleringen, inte kunna handla diverse förbrukningsvaror och mediciner eller ens själv kunna gå till läkare om jag behöver det.

Så där är vi nu.
Tror det är dags att ringa soc, sälja firman och se till att komma härifrån, det är inte säkert här med hans vansinnesutbrott mot barnen eller hans aggressiva sätt överhuvudtaget.
Han är som sagt sjuk han tycker bara att det är jag som agerar fel när jag plockar undan pengar så han inte kan dricka upp de.

Livet är bra härligt, NOT!

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Vännen, vännen....ring soc nu, eller kvinnojouren eller något sådant! När t o m barnen får råka ut för hans vrede då har det gått på tok för långt! Varken du eller de kan ju känna någon trygghet längre, vem vet vad han gör nästa gång? Mot barnen och mot dig. Låt det inte gå så långt!



Och när du nu inte ens kommer åt pengar....



Snälla ring och få hjälp att komma i från helvetet! Du och barnen är värda så mycket mer! Din man är sjuk och behöver hjälp, hjälp som inte du kan eller ska hjälpa honom med.



Tänker på dig!!

Massa kramar!!

2010-07-17 @ 19:13:57
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0